Skip to main content
Topic: tekst invoeren (Read 2329 times) previous topic - next topic

tekst invoeren

ik ben wat je noemt een beginner! hoewel mijn engels niet echt beroerd is, snap ik in veel gevallen niet veel van de user's guide. ik wil tekst invoeren en ik geloof dat dat moet met ctrl-L, maar.......hoe? ik ken gewoon de termen die op het schermpje verschijnen niet, en al helemaal niet in het engels!

Re: tekst invoeren

Reply #1
Beste Truus,

Als je een melodie hebt gecomponeerd, en je wil er tekst onder plaatsen, open je de tekst-editor met ctrl-L;
Klik op de configuration-tab.
Klik het pijltje naast 'line count'. Hier kan je aanduiden hoeveel regels je tekst is. vb/ je lied heeft vier strofen, elk met een verschillende tekst. Dan klik je op '4 Lyric lines'. Hierdoor worden 4 tabs geactiveerd (tabs lyric 1 2 3 4).
Klik op tab Lyric 1.
In het blanco veld kan je je tekst typen: Dit is een beetje moeilijk, want je ziet de noten niet; maar normaal komt onder elke noot één lettergreep. Als je een tekst typt, moet je elke lettergreep scheiden met een -. De woorden zelf worden gescheiden met een spatie.
De tweede strofe van je lied typ je in het veld van tab 2, enz...
Dan klik je op OK, en dan zouden de woorden onder je muziek moeten staan.

Het lettertype (grootte, soort)  kan je instellen in: File - Page Setup - Fonts - Staff Lyric.

Re: tekst invoeren

Reply #2
so i want to play the guitar but i do not have the guiyar and i love to sing and i too don't have a good vocal so god what am i suppose to do